O mně

Dobrý den,vítám vás na mých stránkách a budu moc ráda, nebude-li vaše návštěva poslední.

čtvrtek 10. března 2016

Skalka

Krásný výhled na Mníšek po Brdy je z poutního místa Skalka.
Skalka je 553 metrů vysoký ostroh v Brdské vrchovině (v podcelku Hřebeny[) a zároveň poutní místo s barokním kostelíkem sv. Máří Magdaleny, klášterem, poustevnou (modlitebnou) a křížovou cestou. Umístěn 27 km jihozápadně od Prahyokres Praha-západ, v katastrálním území Mníšek pod Brdy. Ve středověku tudy vedla Zlatá stezka
Je to krásné místo a jeho návštěva se odmění krásným výhledem na Mníšek po Brdy.
Toto místo jsem navštívila poprvé před dvěma lety a učarovaly mi stromy, které obklopovaly pomník sv.J.Nepomuckého.






V sobotu jsem si udělala cílenou procházku do Mníšku - podívat se do prodejny  Patina House - a prohlídnout si barvy  Anie Sloan, které se tady prodávají. Při té příležitosti jsem si vyšlápla na Skalku - projít se  a podívat se shora na Mníšek.  Jaké bylo moje překvapení, když jsem uviděla, že

 stromy u pomníku J.Nepomuckého byly vykáceny a nahrazeny novými .




K vykácení stromu vedl jejich špatný zdravotní stav. Co mne  překvapilo bylo, že lípy srdčité, které zde byly vysazeny - dorůstají v dospělosti 30m a mají mohutné koruny, byly od sebe vysázeny zhruba  3 - 4m. 




Nedovedu si představit, jak toto místo bude vypadat za pár let až stromy zmohutní. 

Já jsem si udělala radost, koupila  barvy  a natírám a natírám. Až budu hotová - určitě ukáži svůj výsledek..


 Tímto se s vámi loučím a se mnou i  Dášenka /ta černá/  a Deny.




Děkuji za vaše milé návštěvy   Iva


6 komentářů:

  1. ahoj Ivo, Tvůj výlet musel být pěkný, škoda, že to mám tak daleko, i když dnes ráno jsme zrovna mluvili, že si uděláme výlet do Prahy, že jsme tam strašně dlouho nebyli. Ať se Ti dílo s natíráním daří. Máš roztomilé mazlíčky. Pěkný víkend. Slávka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Ivo, těším se na "nový" nábytek, až ukážeš. Nerada vidím kácení krásných stromů, ještě na tak krásném místě, jedinou omluvou by bylo, že byly chatrné a nebezpečné, tak snad to tak bylo. Ať se daří renovace! ahoj Margo

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Ivuško, výlet byl určitě parádní.
    Už se moc těším až nám ukážeš výsledek Tvého natírání. Psí miláčkové jsou nádherní, mají hezký kukuč.
    Ivuško, měj se krásně a přeji prima neděli. Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Ivuško, moc zdravím tebe i pejsky!
    Děkuji za typ na výlet a přeji hodně zdaru při natírání!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Skalka je krásná a moc se mi líbí i ten bufet :-) Vyřiď Dášence a Denymu pozdrav od Adélky :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ivanko, děkuji za tip na výlet.Do Mníšku se chystám taky, známá tam již barvy nakoupila a natírá a natírá.
    Těším se na tvoje fotečky.
    Jana

    OdpovědětVymazat