O mně

Dobrý den,vítám vás na mých stránkách a budu moc ráda, nebude-li vaše návštěva poslední.

sobota 11. srpna 2018

TELČ

Moc jsem si přála navštívit Telč, o které jsem slyšela, jak je krásná. A tak o jednom prodlouženém víkendu se mi mé přání splnilo.  Telč leží nedaleko Jihlavy na Vysočině.  O podobu Telče a jeho okolí se zasloužil Zachariáš z Hradce, který v  polovině 16. století získává zdejší panství  a projevuje se jako   dobrý hospodář a obchodník , zakládá nové rybníky a upravoval celé město a hlavně náměstí.  


Bydlela jsem ve starém, historickém domě v podkroví U kamenného slunce, který měl na večerní odpočinek, krásnou romantickou zahradu.








Telč je renesanční město s historickými domy s barevnými štíty obklopují  jej tři rybníky a jsou zde krásné procházky.  Jediné co jsem na náměstí více postrádala byla zeleň. Kromě hořejší části, kde je malý parčík se čtyřmi stromy je celé náměstí vydlážděné a nikde žádný strom a skoro žádná květinová výzdoba, která by tomuto náměstí určitě slušela. Setkala jsem se s tímto trendem i v jiných českých městech. Nevím, proč to je. Určitě v dřívějších dobách na náměstí stromy nechyběly. Ale tak je Telč krásná a určitě stojí za návštěvu.




A jeden malý projekt - nové oblečení - před a potom.







 Přeji vám krásné a pohodové dny plné sluníčka.
                                                                                               IVA

10 komentářů:

  1. Ivy, to je krásné město. Nevzpomínám si, že bych tam někdy byla. Tak se ti splnilo přání. Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, třeba se tam někdy podíváš - je tam opravdu krásně.

      Vymazat
  2. Ivo, naše děti tam byly, já bohužel ne, ač si to každé léto přeju.
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, určitě se ti přání splní - stojí to za to vidět tu krásu.

      Vymazat
  3. Ivuško, Telč mám moc ráda, je to jeden z našich skvostů! Dívala jsem se na ten penzion, vypadá moc příjemně, tak třeba někdy...
    A to panenkovské oblečení se ti moc povedlo, šikulka jsi!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, penzion je opravdu moc pěkný, jak píšeš - třeba někdy.

      Vymazat
  4. Já jsem v Telči nikdy nebyla, ale mí rodiče ano a moc se jim tam líbilo. Podle fotek je to krásné město.
    Panenky jsi oděla moc hezky!
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  5. Ivuško, je to krásná reportáž. I panenkám to moc sluší. M.

    OdpovědětVymazat