O mně

Dobrý den,vítám vás na mých stránkách a budu moc ráda, nebude-li vaše návštěva poslední.

pondělí 3. května 2021

Vrtbovská zahrada.

 Minulou neděli jsem se podívala po delší době do Vrtbovské zahrady.  Jako vždy okouzlila svojí krásou a nádhernými výhledy na Prahu. Je to barokní zahrada italského typu a pro ty, kteří nevědí jak ji najít - vstupuje se do ní z Karmelitské ulice na Malé Straně.  Autorem návrhu je je František Maxmilián Kaňka, který pro Jana Josefa hraběte v Vrby nejprve přestavěl palác a následně postavil zahradu. Sochařskou výzdobu vytvořil Matyáš Bernard Braun. 

















 Věřím, že i vy jste se potěšili její krásou aspoň takto zprostředkovaně.

                                                                                        Iva
                                       



14 komentářů:

  1. Ivuško, děkuji moc za tu nádheru! Mám zahrady kolem Hradu moc ráda, jsou to architektonické a zahradnické skvosty.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ivo,to jsou nádherné fotografie.Ráda bych se do Prahy podívala a prošla zahrady.Chystám se aspoň tady u nás na ty zámecké.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  3. Pro mne to byl před třemi lety vlastně velký objev. Zašly jsme tam s Padesátkou při naší výpravě do palácových zahrad pod Hradem. Já byla ve Vrtbovské, narozdíl od ní, poprvé. Ačkoliv jsem měla starou Prahu okolo Malostraňáku, Hradčan a Petřína procouranou od mala, tam jsem nikdy nebyla, stejně jako v těch palácových. Buď byly pro veřejnost uzavřené (otevřel je vlastně až Václav Havel) nebo se znovu otevřely až v době kdy jsme už v Praze nebydleli anebo procházely rekonstrukcemi. Byly jsme tam na podzim a byla to krása nesmírná. Doufám že letos už bude hotová Ledeburská zahrada a Pálffyovská. A ještě mi zbývá Valdštejnská, tu už jsem nestihla.

    OdpovědětVymazat
  4. Už roky se tam chystám. Už to musím konečně uskutečnit!!!
    Díky za přpomenutí☀️

    OdpovědětVymazat
  5. Ivo, moc děkuji za krásnou procházku Vrtbovskou zahradou. 👍Patří k mým oblíbeným cílům.
    Měj hezké májové dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  6. Ivo, to jsou krásné fotografie. Ráda jsem se s Tebou prošla.

    OdpovědětVymazat
  7. Ivo, zdravím. Tak to je opravdu krása nebeská. V této zahradě jsem nikdy nebyla, moc moc se mi to líbí, díky za fota. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné fotky z krásné zahrady s krásnými výhledy.
    Díky za ně!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Ivo, nádherné místo i fotky. Tam by se mi líbilo, třeba se tam jednou také podívám.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
  10. Ivo, mám ráda zahrady na Malé Straně. Tady jsme ještě nebyli a ráda se sem příště podívám.
    Krásný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Ivy, díky za připomenutí krásné Prahy. Prahu mám celkem prochozenou, ale tady jsem myslím nebyla. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  12. Ivka prekrásne fotky. V tejto záhrade som ešte nebola, aj keď som o nej veľa krát čítala. Ďakujem za pripomenutie. Pekný víkend prajem Lenka

    OdpovědětVymazat
  13. Děvčátka, děkuji vám za vaše milá zastavení. Zahrada je opravdu krásná, věřím, že se do ní určitě podíváte. Má krásné výhledy a v každém ročním období je kouzelná. Přeji vám krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotografie. Moc se mi líbí pohledy na zahradu i na Prahu, ale nejvíc ta fotka s tou zadnicí. To tě napadlo dobře takto vyfotit. Hezký den

    OdpovědětVymazat