O mně

Dobrý den,vítám vás na mých stránkách a budu moc ráda, nebude-li vaše návštěva poslední.

sobota 27. června 2020

Miluji levanduli a ve své zahrádce mám několik keříků a také několik druhů levandulí.   Tahle kráska už bych řekla, že je ve zralém věku a letos je opravdu nádherná.  Měla bych ji ostříhat, ale květiny nerada stříhám a to ani do vázy. Mám je ráda kvetoucí na zahradě. A tak levanduli sice ostříhám, až když začíná odkvétat.



Růžičky - klasika zahrádky a tyto opravdu nádherně voní.



Bylinková zahrádka se pěkně rozrostla.





Náprstník- květina našich babiček.



Tak to bylo malé nakouknutí na zahrádku,  která  letos není tak proschlá a  je zelenější i ten trávník se musí každý týden sekat. Jen lituji oblasti, které zasáhly obrovské záplavy. Příroda je opravdu nevyzpytatelná.  Mějte krásné a pohodové dny.
Iva

28 komentářů:

  1. Krásné, voňavé zastavení na zahrádce.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  2. Ivy, moc pěkně ti to kvete. My jsme zkoušeli levanduli několikrát na dvou zahradách, ale nikdy se neuchytila. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  3. Ivuško, máš nádhernou zahrádku! Moc se mi líbí ty náprstníky, někam se mi ze zahrady vytratily. Levandule, to je prostě úžasná rostlina, taky mám několik různých keřů a začínám se kochat...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, náprstníky mám třetím rokem - dostala jsem semínka a tak se nám zatím daří.

      Vymazat
  4. Náprstník se mi kdysi objevil na zahradě a časem jak přišel, tak odešel. Levandule mi taky začíná rozkvétat,léto je tady:-).
    Pěknou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, je to tak - občas se kytičky objeví a najednou zmizí i já to tak mám.

      Vymazat
  5. Tyhle anglické růže úžasně voní a skvěle se barevně doplňují právě s levandulí. Já jí stříhám také až na podzim (květy) ale letos chci udělat limonádu, tak pár jich půjde ještě za čerstva. Mám taky jednu hodně letitou, tu jsem letos ostříhala na jaře až tak, že jsem měla strach jestli vůbec obroste. Zvládla to, je zní krásný omlazený keřík a zas bude dělat radost. ještě mám dvě další, tmavě fialovou a bílou, nicméně ještě chci růžovou a lavandin. To je kříženec dvou druhů pěstovaný na francouzských levandulových polích...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy já po odkvětu levandule ostříhám květy z klasy a na jaře udělám docela hluboký střih a tak se levandulím daří.Bílou levanduli mám také, ale té se moc u mne nedaří.

      Vymazat
  6. Má také obrovské rostliny, které díky pravidelnému střihu odměňují mé oko.
    Stříhá si květy moje dcera, ale až těsně před odkvětem.
    Krásné léto přeji !!

    OdpovědětVymazat
  7. Ivo, krásně rozkvetou zahradu máš, levanduli mám taky ráda a stříhám jen tu co leze do chodníku a suším do vázy.
    Měj hezké letní dny. J.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně Ti to kvete. Náprstníky obdivujeme ve volné přírodě, když jedeme vlakem od nás na jedlovou, tak tam jsou celé kusy louky těmito krásnými byť jedovatými květy (ale léčivými), obsypané v bílé, růžové i červené barvě. Je to nádhera. Přeji Ti krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško v přírodě musí být náprstník nádherný.Doufám, že se s nimi takto někdy setkám.

      Vymazat
  9. Ivo,krásně ti kvete zahrádka.Levanduli mám ráda,natrhala jsem si u dcery a suším.Užívej zahrádky a měj krásné dny

    OdpovědětVymazat
  10. Ivo, máš krásnou zahradu. Levandule potěší čerstvá i usušená. A bylinek na zahradě není nikdy dost. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško je to tak. Po usušení levandule těší celý rok.

      Vymazat
  11. Přeji též krásné letní dny.
    Jsi úžasná zahradnice:-) Bylinky mám moc ráda.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuji. Já myslím, že je to zásluhou levandulí - já na ně na jaře myslím a trošku je ostříhám a jen čekám, jestli se potom střihu vzpamatují.

      Vymazat
  12. Nádhera, Ivo. Opravdu pěkný keř levandule. Mně první rok kvete bílá a taky je moc půvabná.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, bílá mne moc nejde a musí být nádherná, když kvete. Já ji mám na zahradě třetím rokem a pořád je to malinký keříček.

      Vymazat
  13. Ivo, také mám ráda levanduli a mám ji každý rok víc a víc. Hezky ti to na zahrádce kvete. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši děkuji za pochvalu. Levandule je vděčná kytička.

      Vymazat
  14. Levandule je moc krásná. Mám ráda její vůni, ale bohužel se mi nějak nedařila na pěstování...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko některé kytičky někde opravdu nejdou. Asi je to půdou. Já mám půdu písčitou, tak si lebedí. Přeji ti hezkou neděli.

      Vymazat