O mně

Dobrý den,vítám vás na mých stránkách a budu moc ráda, nebude-li vaše návštěva poslední.

úterý 7. srpna 2012

Malé letní nakouknutí

Miluji cinie - ostálky, jejich zářivé , různorodé barvy i tvary. Každý rok nakoupím kupu semínek , zaseji a potom chodím a pokukuji jestli už vystrčují své první lístky a když se zadaří, tak  nestačím obdivovat
jejich krásné hlavy.
Dneska jsem udělala i meduňkový a mátový sirup. Však určitě znáte, jak krásně voní létem a sluníčkem.
Moje milé, děkuji za krásná setkání s vámi.
                                                                 IVA












                            

                                                 



8 komentářů:

  1. Moc zdravím!Krásné letní fotečky!Sirup je určitě moc dobrý,přimlouvám se a prosím o recept:-)Krásný den přeje Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Ivo, ahojky, domácí sirupy jsou vždy nej, ten mátový by mi určitě chutnal, já jsem totiž taková ostuda, že si ho radši koupím, než si ho sama udělám, měj se hezky Margit

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky kytiček a moc pěkné karafy. Uvnitř bude určitě dobrota :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ivi, jsi parádní zahradnice! Moc se mi líbí úvodní koláž!
    A máš krásné karafy :o)
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ivčo--vykvetlo ti to přenádherně :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  6. A tady je recept na meduňkový sirup:
    Na přípravu sirupu je třeba:

    asi dvacet delších stonků meduňky
    1 kg krystalového cukru
    1 sáček (20g) kyseliny citrónové
    1,7 převařené vody

    Ze stonků meduňky jsem otrhala lístky a namočila je do již zchladlé převařené vody. Stejné množství sirupu lze vyrobit i z menšího množství meduňky, ale když nějaký ten lísteček přihodíte, barva i chuť sirupu budou intenzivnější. Listy necháme pokud možno na chladném místě louhovat 24 - 48 hodin.
    Další den listy odstraníme z jejich vodní lázně a tekutinu přelijeme, nejlépe přes plátno, do hrnce. Na sporáku pak zahříváme mírným plamenem. Přidáme cukr, kyselinu citrónovou a důkladně mícháme. Až se cukr rozpustí, necháme asi tři minuty přejít varem a je hotovo. Mírně zchladlý sirup plníme do vařící vodou vylitých a vysušených lahví.

    OdpovědětVymazat
  7. Ivuško, moc Tě zdravím a musím přiznat, že cínie jsou i mojí láskou. Nedovedu si bez nich léto představit. Fotečky jsou nádherné a moc se mi líbí i ta bílá skříňka i s těmi krásnými karafami. Přeji Ti pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Ivuško, cinie jsem zatím nikdy na zahrádce neměla, ale po shlédnutí tvých fotek nejspíš příští rok nazasadím. Jsou nádherné a zároveň nějaké magické. Díky za připomenutí této kytky. Rija

    OdpovědětVymazat