O mně

Dobrý den,vítám vás na mých stránkách a budu moc ráda, nebude-li vaše návštěva poslední.

pátek 28. května 2021

Levín

 Nedávno jsem  na internetu viděla pár fotografií malé obce Levín. Musím napsat, že jsem se nadchla tímto místem a tak minulý víkend jsem si udělala první rozvolňovací výlet. Městys Levín se nachází v okrese Litoměřice v Ústeckém kraji nedaleko  Úštěka. Městečko je obklopeno krásnou přírodou.  Nad levínským náměstím stál středověký hrad, který zanikl a nyní v jeho místech stojí barokní zvonice. Uprostřed levínského náměstí stojí okrouhlý barokní kostel.  Největší rozkvět zažívá v 17. století a je spojen s hrnčířskou výrobou. Levínská keramika byla v 17 - 19 stoletím velmi oblíbená a známá. V 19. století dochází k zániku hrnčířské keramiky, protože   se nestačila přizpůsobit rostoucí konkurenci. V současné době jsou v Levíně dvě keramické dílny, které se snaží navázat na tradici.



















Výlet se vydařil, počasí se umoudřilo, sluníčko svítilo a  v Levíně, bylo krásně. Budete-li si chtít udělat do Levína výlet tak dne 28.8.2021 se v Levíně  koná Hrnčířský jarmark a 18.9  Levíno – spojení keramiky s vínem  a koncertem  v kostele.  
Mějte se děvčátka krásně a užívejte si sluníčka a jarní pohody.
                                  Iva


23 komentářů:

  1. Ivo, hezký výlet. Líbí se mě záběry z kostelíku. Znám taky jeden Levín, u Chlumce nad Cidlinou, blízko bydlela moje babička. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni také moc zdravím. Levínů bude asi několik, ale je to pěkný název vesničky.

      Vymazat
  2. Ivy, díky za reportáž z místa, které neznám. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti je pěkné poznávat nová místa. Také jsem Levín neznala.

      Vymazat
  3. Nádhera, Ivuško!
    Děkuji za krásnou reportáž!
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ivo,moc krásné fotografie.Já znám Levinskou Olešnici.
    Škoda,že je Levín od nás dost daleko.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, V Levíně je hezky a já se zase ráda podívám s tebou na místa, které jsem ještě nepoznala.

      Vymazat
  5. Ivo, moc hezký výlet. Levín je kouzelné městečko obklopené krásnou přírodou. O Levínské keramice jsem ještě neslyšela, zase jsem se dozvěděla něco nového.
    Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Našla jsem reportáž o Levínské v keramice, která byla v Toulavé kameře. Tak pokud by se někdo chtěl podívat https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1126666764-toulava-kamera/218562221500030/obsah/634976-levinska-keramika

      Vymazat
    2. Růženko děkuji za odkaz. Moc ráda jsem se podívala.

      Vymazat
  6. Naši známí měli chalupu v Podlevíně. Ten je u Nové Paky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vidět, že Levínů a Podlevínů bude asi více.

      Vymazat
  7. Pěkný výlet do pro mne neznámých míst.
    Je to tam hezké, malebné.
    Pěkný víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Krásne miesto. Vy máte v česku také nádherné miesta

    RESPECT COCO CHANEL

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že všude jsou krásná místa a i u vás je krásně.

      Vymazat
  9. Ivo, báječná reportáž z výletu do Levína. 👍👍 Celý městys dýchá pohodou a klidem.
    Natáčel se tu film Páni kluci, což je jakási česká verze Twainových románů Dobrodružství Toma Sawyera a Dobrodružství Huckleberryho Finna.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, Levín ješttě prozkoumám, určitě se tam ještě jednou vrátím.

      Vymazat
  10. Jako by se tam zastavil kapánek čas, vypadá hodně malebně.
    Přeji Ti Ivo, hezké výletování😊

    OdpovědětVymazat
  11. Ivo, krásná vesnička a povedené fotky. Kdyby to nebylo tak daleko, tak na trhy se přijedu podívat. :o)
    Měj fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
  12. Dáši děkuji. I tobě přeji krásný týden.

    OdpovědětVymazat